Föreningen

Byggnaderna uppfördes 1992 och omfattas av två flerbostadshus samt två gårdshus med gemensamma lokaler. Här finns tillgång till bland annat tvättstuga, pingisrum, bastu, gemensamhetslokal och övernattningsrum.

Föreningen disponerar ett välplanerat område med en relativt lättskött fastighet och en större innergård. Tillgång till parkeringsplatser samt möjlighet till källsortering finns inom fastigheten.

Allmänt

Föreningens fastighetsbeteckning är Vårdträdet 2 i Stockholms kommun och förvärvades 1991. De två flerbostadshusen har 4 till 5 våningar och innehåller 94 st bostadsrättslägenheter samt två hyreslokaler. Lägenheternas storlek är från 1 till 4 rum och kök. Lokalerna hyrs ut till Stockholm stad för förskoleverksamhet samt Bromma stadsdelsförvaltning för gruppboende.

Föreningen disponerar en större innergård med lekplatser, grillplats och stora gräsytor. På innergården finns även två gemensamma byggnader med tvättstuga, pingisrum, bastu och toalett i den ena respektive gemensamhetslokal i den andra. 6 st cykelrum finns inom fastigheten samt barnvagnsrum i varje port. I fastigheten finns övernattningsrum som kan hyras av medlemmarna.

Möjlighet till källsortering finns i fastigheten för tidningar, glas, plast och wellpapp. I grovsoprum kan prylar, mindre möbler, elektronik, glödlampor, lysrör och batterier kastas. Grovsoprummet är öppet med bemanning.

Två städdagar anordnas per år, en på våren och en på hösten, då medlemmarna tillsammans kan hjälpa till att få fint på våra markytor för en trivsam närmiljö. Städdagarna avslutas med korvgrillning och fika.

Parkeringsplatser utomhus och i garage finns att hyra. För närvarande är det en kötid på ett par månader för parkeringsplats.

I avgift till föreningen ingår värme, vatten, bredband 250/50 Mbit/s, kabel-TV basutbud samt kollektivt bostadsrättstillägg.

Fastigheten har ett lugnt läge som angränsar till grönområde. Livsmedelsbutik, simhall och vårdcentral finns alldeles runt knuten. I Beckombergaparken hittar du flera förskolor och skolor upp till årskurs 9. Till Vällingby Centrum - med stort utbud av butiker, restauranger och annan service - är det ca 1,5 km. Närhet till kommunikationer finns med bussar till Vällingby, Spånga station, Brommaplan och Sundbyberg. Till tunnelbanans gröna linje Råcksta station är det ca 700 m.

Ekonomisk förvaltning

Föreningens ekonomiska förvaltning och lägenhetsförteckning sköts av SBC, Sveriges BostadsrättsCentrum AB. Kontaktuppgifter till SBC finns under Mäklarinformation.

Teknisk förvaltning

Teknisk förvaltning av fastigheten sköts via styrelsen av Kåhre Service AB. Bostadsrättsinnehavare ansvarar för att underhålla lägenheten. Kontaktuppgifter till styrelsen, Kåhre Service m fl finns under Felanmälan.

Stadgar och årsredovisning

Nedan finns föreningens stadgar och senaste årsredovisningar publicerad.